اینترنت یاب

بیش از ۲۰ هزار فقره پرونده قاچاق در گلستان رسیدگی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: در سال گذشته، تعداد ۲۰ هزار ۵۰۰ فقره پرونده قاچاق در حوزه کالا و خدمات، کالا و ارز و بهداشت و درمان در استان گلستان مورد رسیدگی قرار گرفت.

بیش از ۲۰ هزار فقره پرونده قاچاق در گلستان رسیدگی شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس از گنبدکاووس، رضا قشلاقی، صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: در سال گذشته، تعداد ۲۰ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده قاچاق به تعزیرات حکومتی گلستان ارجاع شد که در حوزه‌های کالا و خدمات، قاچاق ارز و بهداشت و درمان بود و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین، تعداد ۶۲۲ فقره پرونده قاچاق کالا در شهرستان گنبدکاووس وارد تعزیرات حکومتی شد که پس از بررسی و رسیدگی متهمین به ۱۸۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق کالا و خدمات، تعداد ۲ هزارو ۴۴۸ فقره پرونده به میزان محکومیت ۸۹۳ میلیارد ریال، در حوزه بهداشت و درمان، تعداد ۵۲۳ فقره پرونده با محکومیت ۱۵ میلیارد ریال در گنبدکاووس مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: سال گذشته، استان گلستان بعد از استان تهران و خراسان رضوی بیشترین حجم پرونده قاچاق در حوزه بهداشت و درمان را به ثبت رساند.

قشلاقی گفت: چوب و محصولات جنگلی و سوخت بیشترین کالاهایی است که در استان گلستان و گنبدکاووس قاچاق می‌شود.

وی بیان کرد: در شهرستان گنبدکاووس تعداد ۱۴ هزارو ۵۰۰ واحد صنفی فعالیت دارند و یک هزارو ۷۶۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب هستند و این واحدهای صنفی از هرنوع نظارت و بازرسی در امان بوده و می‌تواند مسیری برای قاچاق کالا باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان ابرازکرد: یکی از معضلات ما در حوزه قاچاق کالا، خریدو فروش اینترنتی است که در قانون برای اشخاص حقیقی مصرف‌کننده و یا همان خریدار جرم‌انگاری نشده است.

وی در خصوص ورود و خروج دام زنده از استان گلستان یادآورشد: برای دام زنده سازوکاری در نظر گرفته شده و مقرر شد تا تمامی دام‌های زنده شناسنامه داشته و پلاک‌کوبی شوند و حمل و نقل و خرید و فروش آنها با ضوابط خاصی انجام شود، در غیر اینصورت، قاچاق تلقی می‌شود.

در این مراسم از زحمات اسماعیل روان قدردانی شد و رضا خطیری به عنوان رئیس اداره و رئیس شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید